Wednesday, July 22, 2009

Ibu

IBU… AL-FATIHAH untuk mu. Akhirnya kita terpisah jua. Aku reda dengan perpisahan ini kerana kau pergi menemui Ilahi. Aku tidak bisa menahan pemergianmu. Walau ingin ku tahan langkahmu. Hanya satu harapanku semoga kita akan dipertemukan di Syuga yang fana.

Aku merinduimu Ibu. Hari-hari yang kulalui terasa begitu sunyi. Aku rindukan wajahmu. Aku rindukan suara mu yang dulu seringkali memanggilku. Aku rindukan sentuhan jari-jemari mu yang dulu sering membelai pipiku. Aku ingin lagi memelukmu.

Maafkan aku ibu kerana sering menangis bila setiap kali mengingatimu. Aku terlalu rindukan dirimu. Bila mengenangmu pasti air mata membasahi pipi. Saat bersamamu terlalu indah. Kasih sayangmu sentiasa mengharum sentiasa mewangi.

No comments:

Post a Comment

Memori Indah